onsdag 27 februari 2013

Södra Die Nasty


Bryggeri: Södra Maltfabriken
Typ: American Strong Ale
Land: Sverige
Volymprocent: 8%
Format: Flaska 330ml
Intogs: 22/2 i kungsängen

Snart kommer det ju ut två nya öl från Södra Maltfabriken som ska bli spännande att smaka. Söder Undressed och Södra I f*king love bunnies. Har inte hittat nån info om vad det är för öl ännu. I väntan på de två så testar jag deras Die Nasty som jag beställt från det lokala sortimentet. Det är en Imperial Red Ale på 8%.

Färgen är mörkt rödbrun och disig med ett ganska litet skum. Aromen är lite söt med karamell, blodapelsin, toffee och grape. 

Rejält med grapefrukt i smaken tycker jag. Även karamell, citrus, gräs och lite toffee. Avslutar med en dos rejäl humlebeska som sitter i behagligt länge. En av de bättre jag testat från Södra Maltfabriken. Äntligen. Jag har haft väldigt svårt för deras plastsmak tidigare i deras öl. Men nu tyckte jag inte den fanns där. 7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar