onsdag 11 december 2013

Några öl på Printz

Innan jag skulle och se på Volbeat på Tele2 Arena så passade jag på att beöka ölhallen Printz. Ölutbudet på fat var riktigt illa. Carlsberg som är deras leverantör. Men flaskutbudet var väldigt trevligt. Synd bara att deras flasklista inte var klar ännu. Nu fick man stå och försöka se vad de hade i de många stora ölkylarna bakom baren. Blev några goda öl.

Anderson Valley Heelch O’ Hops 8,7%

Söt och fruktig smak men också en ganska stor beska med grape och tall. Mango, citrus, karameller och en aning tvål. Helt ok lite enkel DIPA men med lagom tryck ändå i beskan. 7/10

Mikkeller Hoppy (Happy) Lovin’ Christmas 7,8%

Rejält frukt i aromen. Smaken även den mycket fruktig. Söt tropisk frukt, periskor, grapefrukt, karamell och en väldigt stor beska. Ytterst lite ingefära kunde kännas. God öl. 7/10

Sierra Nevada Beer Camp Imperial Red Ale (2013) 8,5%

Söt med karameller, rostad malt, toffee, och lite nötter. Beskan är rätt stor också med tall, gräs och lite oljig i eftersmaken. Härlig öl. 7,5/10

Mikkeller Spontanriesling 7,7%

Brett, stall och lite skitig och gammal källare. Syrliga druvor och grapejuice. Bra men en av de sämre spontan från Mikkeller. 7/10

Nu var det dags för konsert men innan dess hanns det med en öl jag druckit förut. Blev så sugen på nåt rikitgt svart och bränt. Så det fick bli en Beer Here Mørke Pumpernickel Porter. Den var lika bra som jag kom ihåg den. Bitter och bränd med kaffe och lakrits samt mörk choklad. Trevligt ställe men ligger lite off för mig så det kommer bara bli återbesök om jag har vägarna förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar