fredag 15 maj 2009

Oppigårds Single Hop Ale


Bryggeri: Oppigårds Bryggeri
Typ: Golden Ale/Blond Ale
Land: Sverige
Volymprocent: 4,8%
Format: Flaska 330ml
Pris: 16,70
Intogs: 15/5 21.30 i Kungsängen

Var sugen på en ljus eller lätt sommaröl. Gärna IPA eller Pale Ale. Tittade i mitt förråd och insåg att jag bara hade en massa svart och stark öl. Det som inte var svart var belgiskt och ännu starkare. Så jag gick till bolaget idag och valde ut några lite mer lättdruckna öl. Hittade en single hop ale från Oppigårds som jag faktiskt inte hade provat ännu.

Ölet är klart och gyllengult med ett litet tunt skum. Ser lite lageraktigt ut. Doften är gräsig humle, lite blommigt och så något sött typ vanilj. Tycker vaniljaromen stör lite. Smaken är gräsig, jordig och lite besk. Hade önskat lite mer beska. Tycker den är lite lageraktig i smaken. Jag fick ju iofs en lättdrucken och ganska frisk öl, men den faller mig ändå inte riktigt i smaken. 5,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar