måndag 29 juni 2009

Mälarbryggeriet Old Eskil Special Ale


Bryggeri: Mälarbryggeriet
Typ: Kölsch
Land: Sverige
Volymprocent: 5%
Format: Flaska 500ml
Pris: 16,70kr
Intogs: 25/6 19.00 i kungsängen

Det här var en väldigt ljus öl med ett litet men kompakt skum. Skummet låg kvar rätt länge innan det sjönk och lämnade en del rester kvar på glaset. Den hade en väldigt svag lite nötig doft.

Det här var en smaklös, vattnig öl med en liten beska och lite maltsötma i eftersmaken. Metall kunde också kännas. Nej, den här var inte så bra. Lite fylligare och rundare än en vanlig lager men annars ganska lik en lager. Kanske datumet på den kan spela in den gick nämligen ut 28/4 iår. 3/10

4 kommentarer:

  1. Din lilla rackare, har du varit på mitt bolag och fyndat bakom disk. Köpte oxå den här för någon månad sedan. Jag har inte vetat vad jag ska göra med mina. Nu när du säger att den inte är särskild god, ska jag nog hälla i mig dom. För det är väl ingen idé att försöka lagra?

    SvaraRadera
  2. Japp, jag hittade den inne på deras specialhylla. Fanns också Trois Pistoles och Tokens Clusterbomb som jag köpte. Old Eskil var tyvärr inte så bra. Nu i värmen släcker den iofs törsten ganska bra. Tror inte man ska spara den. Min hade passerat bäst-före-dagen för ett tag sedan. Tror inte den blir bättre av lagring.

    SvaraRadera
  3. Var faktiskt där idag och fyndade ur en låda Corsendonk pater dubbel för 27:90 flaskan. Har inte druckit den så de ska bli kul. Köpte de 2 sista Trois Pistoles.
    Drack precis Old Eskil, tycker är lite sur, men det kanske är just datumet.

    SvaraRadera
  4. Drack en Old Eskil i mars, håller med om att den var mycket tråkig. Väldigt intetsägande.

    SvaraRadera