söndag 18 oktober 2009

La Trappe Witte


Bryggeri: De Koningshoeven (Bavaria - Netherlands)
Typ: Belgian White (Witbier)
Land: Belgien
Volymprocent: 5,5%
Format: Flaska 330ml
Pris: 13,90kr
Intogs: 10/10 17.30 i Kungsängen

Intressant med en Witbier. Den var väldigt ljus i färgen och lätt disig. Den skummade extremt mycket. Aromen innehöll banan, kryddor, vete och hö. Smaken var tyvärr inte så bra. Tyckte den var unken, sur disktrasa, syrlig och vattnig. Den här var riktigt dålig. Tyckte inte om den. Den var tråkig, sur och vattnig. Tänkte hälla ut den men min son hann före. Han lyckades välta mitt glas. Gjorde inte mig något. 3/10

1 kommentar:

  1. Intressant att man kan ha så olika åsikt, jag tyckte helt klart den var väldigt läskande och trevlig, den påminde litegrann om BFM La Meule. Personligen skulle jag nog ge den någonstans kring 6 av 10. :)

    SvaraRadera