onsdag 13 juni 2012

Öl i köpenhamn - hemresedagen

Lite segare denna morgon och vi låg kvar och drog oss på rummet till strax efter nio tror jag det var. Gick runt och letade efter frukost men hittade inget bra så det fick bli från Seven Eleven. Överraskande bra faktiskt. Nu hade klockan blivit mer än 10 och Johan och Jonas var redan på Ölbutikken och väntade på oss. Vårat tåg gick ju inte förräns vid 17 tiden så vi skulle nog hinna med lite öl idag också.


Alchemist Heady Topper. Jag började med den hyllade burken från Alchemist.Den ligger 5:a på Ratebeers DIPA lista. Och visst var den väldigt bra. Väldigt mycket frukt. Men också en hel del blommig humle samt tall. Lagom söt och stor beska. Fast så lysande tyckte jag inte att den var. Har nog druckit fler än 5 som jag tycker är bättre än denna. 8,5/10

Lost Abbey Devotion. Stabil öl som vanligt från Lost Abbey. Lagom söt med lite örter, gräs, jäst och godissocker. 7,5/10

Evil Twin Monk Suffers Serious Sugar Rush On Barbados. Väldigt söt öl med lite inslag av lakrits och söt mörk frukt. Faktiskt rätt gott. 7/10

Jolly Pumpkin La Parcela No. 1 Pumpkin Ale. Trodde inte jag skulle gilla denna. Pumpaöl är inte min favorit. Men den här var inte en vanlig pumpaöl. Utan det här var en syrlig öl med lite pumpakryddor. Udda kombination men funkar väldigt bra. 7,5/10

Chatoe Rogue Good Chit Pilsner
Bra pilsner med medelbeska och gräsig humle. Lite kryddig med örter samt svag metallisk. 6/10

Chatoe Rogue Single Malt Ale
Ganska bitter öl med lite blommig humle samt lätt pepprig och aning frukt. 6,5/10

To Øl Raid Beer. Väldigt välhumlad och god lager. frukt, citrus, grapefrukt och lite söt malt. 6,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar