tisdag 19 juni 2012

SF Beer Week del IV

Denna dag var man väldigt seg. Jetlaggen och kanske alkoholen började slita lite på en. Så det blev lite slappande på rummet innan jag bestämde mig för att det var dags att besöka Magnolia och Toronado. Eftersom vi inte hade nåt event att gå på förrän klockan 18 så bestämde jag mig för att gå dit. såg inte så lång ut på kartan. Magnolia skulle ju ligga på en gata som hette Haight Street.

Så jag knallade iväg och efter en ganska lång promenad på cirka 40 minuter så kom jag till gatan. Nu skulle jag bara hitta nummer 1398. Men vänta nu det började ju på nummer 1 och det var en sjujäkla bit i uppförsbacke till nummer 1398. Tog nog cirka 40 minuter till. Helt slut var jag när jag kom fram. Vet inte varför men det blev bara en öl här.

Magnolia Proving Ground IPA som var en hyffsad IPA med ananas, citrus, tall och karamell. Lagom besk. 7/10

Efter det korta stoppet beslöt jag mig för att lägga resten av tiden som var kvar på Toronado istället. Den ligger ju på samma gata men på nummer 547 så det var bara att knata dit. Nu var det iallafall nerförsbacke men det var en bra bit ändå.

Toronado var verkligen bra. Ganska litet och slitet men med en härlig gammal pubkänsla. Skojfriska udda bartendrar. Började med en Iron Springs Casey Jones Imperial IPA från cask. Gräs, örter, lite söt frukt, tall och blommor. annorlunda men ganska god DIPA. 7/10

Efter den började jag prata med amerikanen bredvid mig. Blir ju väldigt ofta så när man är i USA. Speciellt om man är ensam och de hör att man kommer från Sverige. Han var väldigt trevlig och en stammis på stället. Kommer inte riktigt ihåg vad jag nu drack för nåt mer. Tog inga fler anteckningar utan jag bara njöt och var lite social istället. Vet att jag drack sådant jag provat förut men väldigt bra sådana. Tror det var en deliverance igen och nåt annat från Lost Abbey.

Efter ett tag var det dags att ta bussen till eventet med Drakes. Det var en ost och öl provning med fem olika Drakes öl. Väldigt bra och gott men inga anteckningar fördes här heller. Litet ställe och det var fullt.

Efter det tog vi en sväng till Pibar där det var ett Sierra Nevada tap takeover. Inga anteckningar härifrån heller och sedan var det tillbaka till hotellet för att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar