söndag 9 juni 2013

Thornbridge Jaipur


Bryggeri: Thornbridge
Typ: India Pale Ale(IPA)
Land: England
Volymprocent: 5,9%
Format: Fat US Pint
Intogs: 3/8 på Akkurat

Det första jag tänker på när jag dricker den här är vilken balans det är i den. Så mjuka fina smaker som verkligen passar bra ihop. Gräddkola, mycket frukt, söt mango, karamell och en fin smygande beska som växer på slutet och sitter i en lagom stund. En riktigt bra öl. Godare på fat än den som finns på flaska på systembolaget. 7,5/10

2 kommentarer:

  1. Intogs: 3/8 på Akkurat
    från augusti förra året eller mars i år? ;) Det var ett tag sedan jag drack den på fat nu, men håller generellt med om att den är godare i den formen! Men jag gillar flaskan skarpt! :D

    SvaraRadera
  2. Från augusti förra året. Hittat en hel del gamla recensioner som blivit liggande. Flaskan är bra den också men blir oftast att jag väljer Modus istället.

    SvaraRadera