torsdag 30 oktober 2014

SBWF 2014 del II

Blev en tur till Brewers Association sedan och de hade som vanligt en hel del nya öl från USA att prova. Många nya bryggerier för mig som jag inte hört talas om och några som brukar finnas.


Firestone Walker Stickee Monkee 13,4%
Oj, vad proppad med smaker. Bourbon, kola, mörk frukt och trä. Härlig öl. 9/10


DC Brau On the Wings of Armageddon 9,2%
Grymt bra DIPA. Massor med tropisk frukt och en stor beska. 8,5/10


DC Brau Penn Quarter Porter 5,5%
Chokladig med mörkt bröd och en aning nötter. 6/10

DC Brau The Public 6%
Riktigt bra APA. Fruktig och balanserad med apelsin och mango. 7/10


Elevation Signal De Botrange 7,5%
Grymt bra öl. Lite vitt vin, lite syra, tuggummi, karameller och en fruktig sötma. 8/10

 Victory Wild Devil Ale 6,7%
Trevlig lite brettad smak med en liten syra och grapefrukt. 8/10

Saugatuck Singapore IPA 6,7%
Lite söt med en del frukt. Ganska snäll IPA. 6/10

Gigantic IPA 7,3%
Mycket fruktig med apelsin, citrus och en medelstor beska. Bra IPA. 7/10


Malmö Brygghus har blivit en stor favorit för mig att besöka på mässor. Önskar det gick att få tag på deras öl lättare här i Stockholm.


Malmö Framboise 4,8%
Fin blekröd öl med syrliga hallon och en aning brett. Underbar öl. 8,5/10


Malmö Barrique Sauvage 6%
Ännu en grym öl. Lagrad på muscatelfat. Druvor, bröd, trä och bär. 8/10

Malmö Janky Stout 5,8%
Bränd och rostad med mörk choklad och lakrits. 7,5/10


Malmö Tortue 7,6%
Den här passade inte mig alls. Basilika och limebladen gillade jag inte. 4/10


Malmö Zwarte Bessen 13%
Aning söt med svartavinbär, liten bärig syra och trä. Härlig öl. 9/10

Malmö 4 11%
Kraftig smak med kakao och kaffe. 7,5/10

Brewery International har en hel del bra öl också men inte så mycket nytt som jag inte provat förut. Annars håller Ugly Duck's öl en bra nivå tycker jag. Schneiders alla är ju toppklass.

Boon Jonge Lambic 4%
Äpplen, lite syra, lite maltsötma. 7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar