torsdag 30 oktober 2014

SBWF 2014 del VIII

Blev ett besök även på lördagen för mig. Brukar inte besöka den på lördagar men iår blev det så. Hängde på låset igen och kom in strax efter 11. Började med ett litet stopp hos Spendrups/Brutal Brewing.


Brutal Brewing Pistonhead Dark 6%
En amber lager står det. Den va tunn med karamell, kola och damm. 4,5/10

Nu en tur tillbaka till Constant Companion igen där det blev två smakprover.


Hof Ten Dormaal Taste Lab - Brand van Leuven 6,5%
Riktigt häftig öl. En rökig sour. Passade väldigt bra ihop med syrlig frukt och rök. 8,5/10


Hof Ten Dormaal BA Project 2014 (Blonde Ale) Cognac 12%
Söt med äppelmos och spritighet. Godare än det låter. 8/10

AST Wines hade jag inte varit hos ännu. Nu blev det en öl där från kanadensiska Flying Monkeys.


Flying Monkeys City and Colour 11,5%
Imperial Maple Wheat Ale??? Oj, tusan vad söt den va. En riktig sirapsbomb som var väldigt svår att få i sig. 4,5/10

Mot CAP montern nu igen. Allt jag provat har ju varit bra så det var självklart jag ville prova mer.

CAP Great White Hype IPA 5,6%
Härligt humlig vete IPA. Jästig, aning frukt, grape och tall med beskan i slutet. Mjuk och krämig kropp med en bra smygande beska. 7/10

CAP Bitter End 4,7%
Kola och knäckebröd med en bitter eftersmak. 6/10


Carnegie båset hade jag inte heller varit hos ännu. Passade på nu att prova lite från dem och Brooklyn. Väldigt trevliga de som stod där och väldigt generösa. Dessutom fick jag en förfrågan om jag ville vara med på masterclassen med Garret Oliver om cirka två timmar. Det ville jag ju såklart. Men först hanns det provas mer.

Nya Carnegiebryggeriet Lingonwit 5%
Lite örtig, tvål och damm. 6/10

Nya Carnegiebryggeriet Krakatau 8,5%
Mörk bitter choklad med en aning mörk frukt. Medelstor beska och medelfyllig kropp. 7/10


Brooklyn Weizenhammer 7,8%
Härlig mjuk och krämig vetebock med skumbanan, koriander och bröd. 7/10


Brooklyn Cuvee Noire 10,6%
Mycket bourbon med choklad och kaffe samt apelsinskal. Riktigt bra. 8,5/10

Ett litet stopp hos Brewers Association

Boulder Beer Shake Chocolate Porter 5,9%
Aning torr öl med choklad och bränd beska. 7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar