måndag 22 december 2008

Anchor Christmas Ale

Bryggeri: Anchor
Typ: Ale
Land: USA
Volymprocent: 5,5%
Format: Flaska 355ml
Pris: 21,90kr
Intogs: 20/12 21.42 i Kungsängen

Den här ölen var rödsvart i färgen med ett härligt gräddigt två fingrars skum. Doftade malt, nejlika, lite kemikalier och hyacint. Smaken var väldigt överraskande. Alla möjliga smaker exploderade i munnen. Där var nejlika, julsmaker, granbarr, humle och beska. Den hade en ganska medium kropp och i eftersmaken fanns det blommigt humle. Den var väldigt torr på slutet. Den här ölen överraskade mig rejält. Liknar inte någon annnan Anchor öl som jag har smakat förut. Tyckte det var en uppfriskande och glatt överraskande öl. 6/10

Jag är inte lika övertygad angående detta öl då smaken av granbarr var så dominerande och fick mig att tänka på tallbarste...som man fått mer än nog av!!!
Jag håller dock med Fajanen om att detta var ett roligt annurlunda öl med ovanliga smaker.
Jag kan dock inte ge den mer än 4/10 i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar