onsdag 10 december 2008

Öl på ingång från Finland



Ända sedan jag smakade en öl som hette Old Engine Oil på årets öl mässa så har jag letat efter den. Det var en helt suverän stout från Skottland. Häromdagen så letade jag på bryggeriets hemsida efter någon importör. Men de enda jag hittade importerade till Danmark, Norge och Finland. Då kom jag på att min morbror skulle ju faktiskt åka över till Finland snart. Tänk om han kunde hitta några till mig. Jag gick in på den finska importörens hemsida och letade var de sålde den, men hittade bara en massa krogar. Då gick jag in på Alko's hemsida på chans och där var den. Den fanns tyvärr inte i Pargas men på flera olika i Åbo. Skypade med Mike och bad honom plocka upp så många han orkade. 15-20 trodde jag, men han orkade med hela 36 stycken. Så nu har jag snart en hel massa utav den härliga ölen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar