onsdag 6 oktober 2010

SBWF 2010 del V

Deschutes Black Butte Porter


Bryggeri: Deschutes Brewery
Typ: Porter
Land: USA
Volymprocent: 5,2%

Denna öl hade jag väntat mig lite mer av. Den var rostad, fyllig med kaffe och choklad. Bra men väntade mig bättre. 6/10

Smuttynose Big A IPA

Bryggeri: Smuttynose Brewing Company
Typ: Imperial/Double IPA
Land: USA
Volymprocent: 9,2%

Detta var en riktigt bra DIPA. Färsk, fruktig nektar, ananas, karamell och söt malt. 8/10

FiftyFifty Concentrated Evil


Bryggeri: FiftyFifty Brewing Co.
Typ: Belgian Strong Ale
Land: USa
Volymprocent: 11%

Kände russin, frukt, toffee, karamell, nötter, söt malt och brunfarin. Ok öl men inte mer. 5,5/10

Caldera Kettle Series Rauch Ur Bock


Bryggeri: Caldera Brewing Company
Typ: Smoked
Land: USA
Volymprocent: 7,4%

Ännu en rököl. Den här var riktigt bra med saltlakrits, kött, rök och bränd malt. 8/10

Great Divide Rumble


Bryggeri: Great Divide Brewing Company
Typ: India Pale Ale (IPA)
Land: USA
Volymprocent: 7,1%

Gillade den här ölen även fast jag trodde att det var en DIPA. Ser nu att den klassas som en IPA. Visst för att vara IPA kanske den är lite för söt men jag gillade den ändå. Kände karamell, frukt, lite citrus och söt malt. 8,5/10

Maui Brewing Big Swell IPA


Bryggeri: Maui Brewing Company
Typ: India Pale Ale (IPA)
Land: USA
Volymprocent: 6,2%

En riktigt bra IPA från en burk. Härlig nektarjuice med citrus, tropisk frukt, grape, karamell och en härlig besk avslutning. Bra IPA. 8/10

En riktigt bra lördag med många bra öl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar