tisdag 19 oktober 2010

SBWF Dag 2 del I

Lite försenat kommer här min redogörelse för vad jag drack den andra torsdagen som jag besökte mässan. Denna gång hade jag sällskap med Jonas. Precis som förra inläggen kommer jag bara lite kort rada upp vad som dracks. Inte så kul kanske men har inte riktigt tid att skriva ihop något annat.

The Bruery Trade Winds Tripel


Bryggeri: The Bruery
Typ: Abbey Tripel
Land: USA
Volymprocent: 8%

Detta är en lite annorlunda tripel. Istället för kandisocker så är den brygd med ris och kryddad med thai basilika. Det var en klar gyllenfärgad öl som hade en lite konstig sötsyrlig smak. Även jäst, kryddor och frukt kunde man känna. 7/10

North Peak Archangel Summer Wheat


Bryggeri: North Peak Brewing Company
Typ: Fruit Beer
Land: USA
Volymprocent: 5%

En fruktöl med körsbärsjuice. Körsbärs smaken var inte alls lika söt som kunde tro utan den var lite lagom småsöt och syrlig. Smaken annars tyckte jag innehöll vete och körsbärskärnor. En helt ok körsbärsöl. 5,5/10

Svaneke Ale


Bryggeri: Svaneke Bryghus
Typ: Amber Ale
Land: Danmark
Volymprocent: 4,6%

Den här tyckte jag hade en tydlig smör arom som tur var fanns det inte lika mycket smör i smaken. Men det lilla som fanns räckte för att den skulle bli störande. Ölet kändes lite vattnigt också. 4/10

Hornbeer Hophorn


Bryggeri: Hornbeer
Typ: Black IPA
Land: Danmark
Volymprocent: 9,3%

En mörkbrun öl med en härlig humlearom. Smaken innehöll även den massor med humle såsom grape, gräs och tall. Lite rostad malt tyckte jag kunde kännas också. En skön rätt besk avslutning. Riktigt bra öl. 8,5/10 Danskbordet på mässan var väldigt bra. Tycker nog att de ligger ganska långt före Sverige även fast snickeriet var väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar