söndag 28 november 2010

Ocean Golden Ale


Bryggeri: Oceanbryggeriet
Typ: English Pale Ale
Land: Sverige
Volymprocent: 4,8%
Format: Fat 380ml
Pris: 68
Intogs: 26/11 Bishops Arms i Sundbyberg

Efter en After Work blev det ett stopp på BA i sumpan på vägen hem. Riktigt tråkigt utbud både på flaska och fat just nu. Men det blev iallafall en Hopfen Weisse på fat som var riktigt bra och en burk Ten Fidy som är underbar. Tyvärr tog de 160 för den vilket jag tyckte var väldigt dyrt. Drack den på OT förra julen för 110 har jag för mig. I USA tog de 4$ per burk. Nu till ölen jag ska recensera. En ny för mig öl från Ocean. Ser nu på ratebeer att detta är en seasonal öl och då en summer. Hmm. Kan denna vara lite gammal?

Den var blek med ett litet skum. Aromen var gammalt gräs, blommor, och malt. Smaken var ganska tråkig med lite beska, engelsk malt, gräs och gräs. Och lite mer gräs. Nej, inte min typ av öl. Kanske var den lite gammal. 4,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar