tisdag 14 augusti 2018

Öl i New York del I

Denna resa gjordes i Januari. Hastigt och väldigt lustigt bokades en NYC weekend in. Den bokades bara en vecka innan avfärd. Själva resan började inte så kul med pendeltågs strul och flygplans strul. Men det löste sig till det bättre som tur va. Blev en taxi på garantin. Jag skulle flyga via Amsterdam och redan tidigt på morgonen såg jag hur de två första planen dit ställdes in. Jag skulle med det tredje. Blev ju lätt nervös. Det va tydligen storm i Amsterdam så alla plan till och från ställdes in.


När jag äntligen kom fram till Arlanda så gick jag direkt till KLM disken och de bokade om mig med SAS direktflyg istället. Kanon. Istället för mellanlandning och framme i NYC 19.30 så blev det nu direktflyg och ankomst 15.40. Och inte nog med det. Kanon plats med extra benutrymme fick jag också med tomma säten bredvid mig. Ja det va en rätt lugn och skön överflygning. Gjorde inte ont med en Mikkeller Northern Trail heller. God IPA.


Beställde en Lyft som tog mig in till Manhattan där jag skulle bo. Resan tog cirka 50 minuter. Checkade in och begav mig direkt till Rattle N Hum west som jag hade precis runt hörnet. Hela 2 minuter tog det att gå. Rätt mycket folk där inne men jag lyckades få en stol vid baren av en som lämnade. Vilken tur. Rätt trevligt och mysigt ställe. Bättre än East varianten som är originalet. Nu var det bara att äntligen prova sig igenom resans första öl.


Barrier Bug Juice 7%
Ren och frisk IPA. Lagom bett och beska. 7,5/10


Other Half Green City 7%
Hazy och väldigt god. Massa frukter och en liten beska. Inte så söt som vissa kan vara. 8,5/10

Barrier / Sand City That Ish Cray 7,2%
NEIPA. Mango, aplesin och gräs. Lite större beska än normalt. Gott. 8,5/10

Interboro Her Come the Drums 7,2%
Östkust IPA med råg. Lite för kryddig rågighet tyckte jag. 6,5/10


Skulle möta upp Johan senare vid Gingerman så jag rörde mig åt det hållet. Nämligen till Rattle N Hum East. Där var det helt annan stämning. Väldigt livat och mycket folk vid långborden. Jag hittade en ledig plats vid baren. Här hade de flights till skillnad mot den andra puben. Så det va bara beställa in en sådan.


Schlafly Tasmanian IPA (TIPA) 7,2%
En IPA med bara humle från australien. 8,5/10

Singlecut Billy 18-Watt IPA 5%
En riktigt bra session IPA. Fyllig och massa smak. 8/10

Burial Gang of Blades 8,2%
DIPA. 8/10

Interboro Primo Remix 8,5%
DIPA. 7,5/10


LIC Beer Project Scribe 6%
Tyckte mig känna en touch av vanilj i den här. Lite underlig men funkar. 7/10


Nu hade det blivit dags att möta upp Johan som va lite försenad. Klockan hade hunnit bli runt 23 lokal tid. Gingerman är ett stort ställe men lite opersonlig stil på den tycker jag. Mycket affärsfolk här. Fatlistan kan man dock inte klaga på. Massor med gott att välja på.


Threes Unintentional Fallacy 8%
DIPA. 8/10

LIC Beer Project Porter 7,5%
7/10

Ithaca Cascazilla 7%
För att vara en amber ale är den rätt bra. 6/10

KCBC Marble of Doom 5%
En sour som inte riktigt föll mig i smaken. 5/10

Zero Gravity Little Wolf 5,2%
APA 7/10

Interboro / Tired Hands Wordplay 8%
DIPA 8,5/10

Nu hade vi fått nog av Gingerman och de andra vill kolla in Rattle N Hum. Ligger ju nära och jag hade inget emot att återvända dit. Klockan hade hunnit bli en del så nu var det mycket stillsammare på puben. En flight beställdes in.

Gun Hill E Pluribus Lupulin 1: Silvis 8,5%
DIPA 7,5/10

Revision What What Double IPA 9,1%
8,5/10

Cigar City Tampa-Style Lager 4,5%
4,5/10

Grimm Lambo Door 8%
DIPA 8/10

Sloop Confliction 5,5%
8/10

Nu hade det blivit dags att gå och lägga sig. Höll ut väldigt länge men nu gick det inte mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar