söndag 23 november 2008


En Öl som alltid varit en stor favorit för mig är Klikenny ( Burk med patron ), Jag har i min trångsynthet misstrott den på flaska...ingen patron, ju...


Men en lördagkväll för inte så länge sedan när jag och Fajanen satt och väntade på att hans bastu skulle bli klar, bestämde vi oss för att prova burken mot flaskan, är det någon skillnad???


Både burken och flaskan bjuder på en väldigt smakfull och frästade färj, skummet blir lite krämigare när de hälls ur burken dock, de luktar istortsätt lika, men när det sedan kommer själva till smakupplevelsen föredrar jag hädanefter Kilkenny på flaska då jag tycker den hade en långt mer balanserad smak men en betydligt längre smak...


När jag hädan efter ska köpa Kilkenny kommer jag helt klart att välja flaskan, man får ju inte lika mycke öl men de smakar betydligt bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar