torsdag 28 mars 2013

BrewDog IPA Is Dead

IPA Is Dead var ett av de första om inte det första Mixpacket som kom på bolaget. Sedan dess har det kommit många och nu till det som kommer 2/4 så finns det hela 6 stycken olika mixpack. Iofs i beställningssortimentet men ändå. Här kommer lite av vad jag tyckte om BrewDogs mixpack när det begav sig.

BrewDog IPA Is Dead - Challenger


Börjar med den som jag tyckte va sämst. Den hade mycket brödighet och en del té, fruktskal och beska. Undrar om denna humle var lite gammal för jag har för mig att jag annars gillar challenger humlen. 5/10

BrewDog IPA Is Dead - Galaxy


Den här var helt annorlunda. I aromen fanns det lite té, grapeskal och citrus. En rejäl beska i smaken med härlig fruktig humle. Grape, té, citrus, persikor och tall. Tyckte bäst om den här. 8/10

BrewDog IPA Is Dead - HBC


Stor fruktig arom. Mycket besk smak och en väl balanserad sötma som försöker möta upp beskan. Grape, karamell, aprikos och apelsin. 7/10

BrewDog IPA Is Dead - Mouteka
 
Här hittade jag svartvinbär i aromen tillsammans med té och tall. Även den här är ganska besk. Svartvinbärsblad, té, tall och druvor. 7/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar