lördag 6 december 2014

Öl i Las Vegas del I

Jag och Jonas skulle till Las Vegas och öla runt lite. Inte en ölmetropol jag vet men tänkte att det kunde nog vara kul ändå. Mitt första besök där. 8 nätter skulle jag vara där. Jag åkte en dag före Jonas och hade bokat en natt på "strippen". Började resan med att dricka en Mohawk Belgian Grand Cru i bilen till Arlanda. Nej, det var inte jag som körde.


Mohawk Belgian Grand Cru 9,9%
Den här föll mig tyvärr inte i smaken alls. Kryddig, bitter, örter, lakrits och malört. Inte min typ alls. 4,5/10


Efter incheckning blev det en Brooklyn Lager och Brooklyn Brown Ale. På planet fanns det Budweiser och Millers Light. Första stoppet för en mellanlandning blev New York. Cirka två timmar hade jag på mig där. På Chili's blev det en burgare och Goose Island IPA samt en Samuel Adams Summer Ale.



Samuel Adams Summer Ale 5,3%
En frisk veteöl med lite citrus, lime, bröd, blommor och gräs. Lättdrucken och enkel. 5/10

Nu var det dags för nästa flight. En flight på cirka 1,5 timme till nästa mellanlandning i Cleveland. Där jag också hade cirka två timmar att döda. Letade upp en helt ok pub där det blev två öl.


Harpoon IPA 5,9%
Inte en bra IPA alls. Väldigt vattnig och brödig och mer åt lagerhållet. 4/10

Great Lakes Dortmunder Gold 5,8%
En ok dortmunder med karamell, limpa och gräs. Mjuk och len. 6/10

På vägen tyckte jag att jag såg en annan pub närmre min gate. Gick dit för att prova lyckan och det gjorde jag rätt i. Här fanns det en hel del bättre att välja på. Synd att jag redan hade slösat bort tid på den andra puben. Fick panik köpa tre öl.


Samuel Adams Rebel IPA 6,5%
Bättre men inte bra heller. Kola, knäck, lite smörkola, citrus och blommor. 4,5/10





Fat Heads Head Hunter IPA 7,5%
Nu började det likna nåt. Riktigt bra IPA. Massor med frukt, ananas, citrus och grapefrukt. Beskan är stor och skön med gräs, tall och kåda. 7,5/10


Thirsty Dog Cerberus 10%
En Abbey Tripel är inte så lätt att stressa i sig. Frågade amerikanen bredvid mig om han ville ha halva och det ville han så gärna. En söt öl med citrus, örter, mörk frukt, honung och blommor. 6/10

Nu var det dags för nästa och dagens sista flight. Cirka 3 timmar och 40 minuter tar det från Cleveland till Las Vegas. Äntligen var jag framme 20.25 lokal tid. 8 timmar efter Svensk tid.

Vid taxi kön stötte jag på amerikanen jag bjöd öl till. Vi bestämde oss för att dela på en taxi till strippen. Han bodde på Caesars Palace så han fick hoppa av först. Flygplatsen ligger väldigt nära strippen. Cirka 20 minuter tog resan totalt. Jag checkade in på mitt hotell och begav mig direkt ut för att hinna med ett par öl till innan puben Public House stängde som jag hade rekat lite innan resan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar