onsdag 17 december 2014

Öl i Orlando del II

Fortsättning på Yardhouse.


He’Brew Death of a Contract Brewer 7%
Kul namn. En svart IPA. Wow vilken smak. Rökt, bränd, apelsin och citrus. Mycket av de mörka smakerna men humlen slår igenom perfekt. Torr med stor smak. Kraftig och härlig öl. 8,5/10

Inlet Brewing Monk IPA 6%
Lite söt och fruktig IPA. Finns nåt unket gammalt gräs som stör lite. Annars karamellig och snäll beska. Nja, bra men lite för söt till en början. 6,5/10

Tog mig tillbaka till hotellet för lite slappande vid poolen. Blev en öl där också.



Coronado / Cigar City Jurata Baltic Porter 8%
Ganska torr och välrostad. Krämig i munnen. Lite asfalt, kaffe, choklad, fudge och vaniljböna. Helt ok öl. 6,5/10

Kvällsutflykten skulle bli en tur till Bar Loui som låg en bit bort. Hoppade av vid närmsta hållplatsen och sedan blev det en promenad på cirka 20 minuter. På själva International Drive var det mycket folk som promenerade men så fort jag lämnade den gatan så blev det helt annorlunda. Bara massa trafik och såg inte en kotte som promenerade. Nåja det var bara att knalla på och till sist kom jag fram. Blev dock lite besviken de hade inget nytt alls på sina kranar. Och maten jag åt var inte så god heller. Nåja, jag drack Two Hearted Ale och Jai Alai. Väldigt gott. Sedan gick jag tillbaka till hotellet för att sova.

Sov länge denna dag så det fick bli lunch direkt istället för frukost. Den intogs på det mysiga och trevliga Cafe Tu Tu Tango. Riktigt god mat. Empanadas och en Mac & Cheese. Lite öl blev det också.



Breckenridge 471 Small Batch IPA 9,2%
Söt karamell, tall, gräs, blommor, apelsin och övermogen söt frukt. Medel stor beska i avslutning med söt karamell. 6,5/10




Blue Point White IPA 6%
Frisk härligt god öl. Massa citrus och en aning jäst. Väldigt låg beska och lite torr. 7,5/10


Capital Mutiny IPA 6,2%
Frisk med ett litet humlebett. Citrus och ganska snäll IPA. Låg sötma. Bara citrus och rätt snäll beska. 5,5/10

Nu tog jag bussen till Florida Mall för lite shopping. Klockan var rätt mycket när jag kom tillbaka så jag orkade inte annat än att ta ett par öl på rummet.


Cambridge Spring Training IPA 6,6%
Grapefrukt, gräs, citrus och lite oljig humle. Kåda och tallbarr. Ok och ganska lättdrucken. 6,5/10


New Belgium / Cigar City Lips of Faith - Anaheim & Marash Chili Ale 8,5%
Lite maltig med en viss syrlig och pepprih ton. Kort och torr eftersmak. Karamell och toffe. Underlig öl som inte passade mig. 5,5/10


Terrapin Side Project Dr. Krunkles 7,3%
Örtig arom med trä och jäst. Örtig smak med dill, gräs och jäst. God i början men sedan blir örtigheten för mycekt. 5/10

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar