torsdag 8 november 2018

Öl i London del V




Denna dag började som alla andra dagar med mat och öl på lokala puben Half Moon. Sedan bar det av till mässdag nr 2. Denna dagens bästa på mässan blev en härlig milk stout från Dark Revolution. En amerikansk IPA från Totally Brewed var också bra och stod ut lite bland alla Golden och UK IPA och bitters.







De andra skulle på en visning på andra sidan stan. Jag orkade inte följa med dit så jag åkte till utmärkta CASK Pub & Kitchen och satt först i efterm,iddagssolen och njöt innan jag flyttade in och beställde en burgare och öl. Rätt mycket folk men jag lyckades få en plats. Bästa ölet här blev Sirens Three Little Fonzies. En härligt krämig IPA med en massa persikor och grädde. NEIPA Hop Chowdah från Mondo var riktigt bra den med.





Eftersom vi bara hade en nyckel till boendet och den hade jag så fick jag hålla koll på mobilen och vänta på att grabbarna skulle höra av sig om när de skulle dra sig hemåt. När de väl ringde så skulle det dröja typ en timme till så jag passade på att stanna på Brewdog Tower Hill på vägen hem. Där det blev en öl och lite mer inköp av burkar.


Rumsöl innan sömn blev det också. Rätt bra Brut IPA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar