torsdag 21 januari 2010

Haandbryggeriet Dark Force


Bryggeri: Haandbryggeriet
Typ: Imperial Stout
Land: Norge
Volymprocent: 9%
Format: Flaska 500ml
Intogs: 11/1 i kungsängen

Haandbryggeriet har verkligen överraskat mig positivt. Nu var jag sugen på att prova deras Imperial Wheat Stout. Hällde upp en svart öl med ett stort kraftigt fräsande chokladfärgat skum. Aromen var choklad, välrostad malt. När skummet låg kvar kände jag en lite konstig tvåldoft som faktisk försvann när skummet var borta.

Smaken var bränd malt, lite salt, choklad, halm och en liten syrlighet. Lite stickig kolsyra. En väldigt bra öl som var lite annorlunda. 8/10

1 kommentar:

  1. Jag gillar också HaandBryggeriets produkter.

    Deras Akevitt porter skulle jag gärna prova men då måste man nog bege sig till Norge.

    SvaraRadera