tisdag 5 januari 2010

Oskar Blues Ten FIDY


Bryggeri: Oskar Blues Grill & Brew
Typ: Imperial Stout
Land: USA
Volymprocent: 9,5%
Format: Burk 355ml
Pris: 140kr
Intogs: 25/12 på Oliver Twist

Frågade om de hade någon bra imperial stout när jag var på Oliver Twist. De verkade bara ha sådana som jag hade provat förut men precis när jag hade gett upp så kom han på att de hade Ten Fidy. Den har jag velat prova ett tag så den var ju given. Hällde upp en svart tjock öl med ett chokladfärgat skum. Såg fantastiskt ut.

Aromen var ganska fruktig lite överraskande nog. Självklart fanns där också choklad, kaffe och rostad malt. Smaken innehöll härlig mörk choklad, grädde, mjölk, lite rostad malt, lakrits, mörk frukt, Den var väldigt fet och fyllig och avslutade torrt. En härlig öl som jag vill prova igen. 8,5/10

3 kommentarer:

  1. God öl!!! jag gillar burken också.

    SvaraRadera
  2. Kan säga att den där blir _grym_ med ett år eller så på nacken. Jag gillar dock ölet färskt med...som trögflytande motorolja när man häller upp det :)

    SvaraRadera
  3. Väldigt sympatisk öl! Drack den på just OT i april förra året. Nog dags att köpa en burk snart igen.

    SvaraRadera