torsdag 25 februari 2010

Cantillon FouFoune


Bryggeri: Cantillon
Typ: Lambic - Fruit
Land: Belgien
Volymprocent: 5%
Format: Flaska 375ml
Pris: 94
Intogs: 18/2 på Akkurat

Min jakt på öl från Cantillon fortsätter. Än så länge är det ganska lätt att hitta sådana jag ej druckit förut eftersom jag bara testat ett par stycken. Nu spanade jag in en flaska FouFoune som innehåller aprikoser. Färgen var ljusgul med ett litet vitt skum. Aromen var persika, aprikos, syra, unket och hästfilt. Härligt.

Smaken var syrlig med aprikos som drog ned syrligheten lite grann. Persikor, trä, beska, stall och hö fanns där också. Jag gillade den här väldigt mycket. Aprikoserna var underbara. Jakten lär fortsätta. 9/10

3 kommentarer:

  1. En av mina absoluta favorit öl och en öl som jag ger 10/10 den är fantastisk.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig och Fredik. FouFoune är nog min favorit av Cantillons öl!

    SvaraRadera
  3. Ja den här kommer jag att dricka igen.

    SvaraRadera