måndag 1 februari 2010

Mikkeller Til Via Fra



Bryggeri: Mikkeller
Typ: Imperial/Strong Porter
Land: Danmark
Volymprocent: 8%
Format: Flaska 750ml
Pris: 63,90kr
Intogs: 23/1 17.00 i kungsängen

Köpte på mig ett par flaskor av denna öl när de reade ut den på bolaget. Den är svart och tjock med ett härligt gräddigt moccafärgat skum. Doften innehåller choklad, välrostad malt, lite gräsig humle och kryddor som nejlika och anis.

Smaken innehåller mycket kryddor och en del choklad. Nejlika och anis samt kummin tycker jag känns bland kryddigheten. Ölet är beskt och torrt. Den avslutar med en lång beska och är medelfyllig. Kolsyran är lite stickig men det stör inte. Detta är ett riktigt bra öl. Bättre än förra årets om jag minns rätt. En flaska får stå till sig till nästa år. 9/10

3 kommentarer:

  1. Drack den i lördag, jätte fin öl.

    SvaraRadera
  2. Kan kolla om jag kan få den signerad av någon Djurgårdsspelare om du har lust ;-)

    SvaraRadera
  3. Nej tack. Jag håller mig nog till vinnare isådanafall.

    SvaraRadera