onsdag 12 augusti 2009

Sierra Nevada Bigfoot


Bryggeri: Sierra Nevada Brewing Company
Typ: Barley Wine
Land: USA
Volymprocent: 9,6%
Format: Flaska 355ml
Pris: 29,90
Intogs: 10/8 18.30 i Kungsängen

Äntligen dags att få smaka på Sierra Nevadas Barley Wine som heter Bigfoot. Har inte provat den förut. Hällde upp en mörk rödbrun öl med ett ganska stort kompakt gräddigt skum som varade länge.

Ganska mycket humle i aromen. Gräs, grape, kåda och även mörk frukt. En liten hint av plommon kan också kännas. Lite mindre av humlen i smaken. Desto mer malt. Rejält fyllig med vinösa toner. Russin, plommon, gräs, kåda och massor av beska hittar jag.

Eftersmaken är lång och innehåller rikligt med beska. Tyckte att den höll för mina ganska höga förväntningar på denna öl. Har inte druckit så många Barley Wine men det ska det bli ändring på. Uppskattar dem meer och mer. 8,5/10

2 kommentarer:

  1. Låter stabilt! Ska nog dricka en nu under helgen. Förra årets version var inte dum den heller.

    SvaraRadera
  2. Instämmer jag gillade verkligen denna öl och kan tänka mig att köpa nån flaska till om jag snubblar på den.

    SvaraRadera