torsdag 6 maj 2010

Mikkeller Beer Hop Breakfast


Bryggeri: Mikkeller
Typ: Stout
Land: Danmark
Volymprocent: 7,5%
Format: Flaska 500ml
Intogs: 16/4 i kungsängen

Nu var det dags att smaka en ny spännande variant av Mikkeller's Breakfast. Denna ska innehålla extra mycket humle. Hällde upp en svart öl som hade ett riktigt kraftigt stort mocca skum som lämnade massor av rester efter sig på glaset.

Den hade en stor bränd arom med kaffe, gummi, läder men också en del humle mitt i allt. Lite annorlunda. Smaken var också väldigt annorlunda. En stor beska tillsammans med torra stoutsmaker såsom kaffe, gummi och choklad. Kände också damm, gräs och kåda. Den var lite under medelfyllig och tunnare än jag väntat mig. Nej, den här tyckte jag inte var så bra. Humle beskan skar sig ordentligt mot det brända och kaffet. Kändes obalanserat överlag. 5/10

1 kommentar:

  1. Hmm, var helt säker på att jag skulle köpa den i helgen men överhumlad stout är ju sällan så roligt, kanske bättre att köpa hem en flaska av den underbara grundölen!

    SvaraRadera