tisdag 17 maj 2011

Leo Beer


Bryggeri: Boon Rawd Brewery
Typ: Pale Lager
Land: Thailand
Volymprocent: 5,5%
Format: Burk 330ml
Intogs: 14/5 i Phuket

På lördagen hade Phuket FC hemmamatch. Klart man måste dit och kika. De spelar i näst högsta divisionen. Arenan var helt ok. Kanske tar in cirka 6000. Nu var det kanske 1000 där. Bortalaget som kom från bangkok hade en väldigt högljudd klack med sig. Roligt och udda. Man fick ta med sig kylväska med egen öl till läktaren om man ville. Däremot så skruvade de av alla korkarna på vattenflakorna. De kan man annars kasta. En burk öl däremot kastar man tydligen inte. :-)

Eftersom jag drack direkt från burk var det svårt att se färgen men gissar på att den var ljus. :-) Aromen var liten men grönsaker och korn urskiljas. Smaken var brödig, unket hö, lite småsöt och blaskig. Ännu en dålig lager. 2/10

4 kommentarer:

  1. Låter skoj att se på fotboll i Thailand, udda regler med korkarna måste jag säga. Katastrofal öl dock. :)

    SvaraRadera
  2. Annorlunda var det. Synd att hemmalaget förlorade. Ok, kvalitet på spelet ändå. Men ölet var under all kritik.

    SvaraRadera
  3. Ha ha, kul! Ja, ölburkar går ju inte att kasta...

    SvaraRadera
  4. Jag hade kunnat tänka mig att kasta den, men thaiare gör tydligen inte det. :-)

    De hade till och med vakter på läktaren. Brukar inte vara det enligt min bror som sett flera matcher. Kan vara för att de är uppflyttade till näst högsta divisionen. De låg i tvåan förra året. Däremot ingen skön läktare. Satt på en cementbänk i två timmar. AJ

    SvaraRadera