torsdag 13 augusti 2015

Brewdog Russin Doll paketet

Tidigare i våras så släppte Brewdog ett mixpack på bolaget som hette Russian Doll. Det innehöll en APA, IPA, DIPA och Barley Wine. Jag provade igenom hela paketet och blev väl inte alltför imponerad tyvärr.


Brewdog Russian Doll - Pale Ale 4%
Lite söt och fruktig arom. Inte lika bra smak. Obalanserat tunn och för gräsig med en massa té. 3,5/10


Brewdog Russian Doll - IPA 6%
Lätt disig gyllenbrun öl med ett litet skum. Lätt karamellig doft med ananas, gräs och apelsin. Ganska maltig med en udda smak. Viol? Gräs, hö, kakdeg. Njae. 5/10


Brewdog Russian Doll - DIPA 8%
Grumlig ljusbrun öl med litet skum. Lite försiktig arom av gräs, karameller och söta frukter. Smaken är söt kola, tam beska, karameller och något fadd. Nej, funkar inte för mig. 4/10


Brewdog Russian Doll - Barley Wine 10%
Mörk bärnstensfärgad med ett litet skum. Mörk torkad frukt i aromen. Ganska snäll i smaken med kola, plommon, fikon och dadlar. God och bäst i mixpacket. 7/10

1 kommentar:

  1. Det var ju ett tag sedan de kom, men jag har för mig att det smakade bra.
    Barley winen har jag dock kvar, men den ryker antagligen i övermorgon.:-)

    SvaraRadera