torsdag 9 februari 2017

Öl i Köpenhamn

Inför den grymt trevliga festivalen Brewskival så bestämde jag mig för att först flyga ned till Köpenhamn dagen innan för att sedan ta båten över till Helsingborg. Tog ett tidigt flyg ned och vid 12 tiden satt jag med en öl på Warpigs. Sedan blev det några till och en härlig dag i Köpenhamn.



Warpigs Power Move 5%
En lättdrucken session IPA som var ganska fruktig och besk med gräs och tallbarr. 7/10


Warpigs Nature’s Candy 6,2%
En fruktig IPA med en del frukt men också massa tuttifrutti och gelégodis. Sött och karamelligt med ganska låg beska. 6,5/10


Warpigs / Boneyard Hard Ass Hadrada 11%
En triple black IPA!!!! Och jo den var ju riktigt god. Grape, lite karamell, aning rostad malt och lite choklad. Så väldigt bra. De svarta smakerna bara lurar lite i bakgrunden. Grapesmaken riktigt bra. 8,5/10


Warpigs Mickey Mountain 8,6%
En riktigt god DIPA med en härlig balans. Beskan är precis lagom mot den fruktiga humlen och maltbasen. 8,5/10


Warpigs Stack Of Lies 6,2%
Oj, denna APA fastnade jag verkligen för. Grymt gott. Frukt, grape, barr och kåda. 9/10



Nu bar det av till Fermentoren för en öl. Bara en eftersom jag var på väg till Khioskh för att inhandla lite öl.


Block 15 Anthem of the Sun 6,1%
En sour med lite vitt vin, druvor och en viss syrlighet. Rätt ok men inte mer. 6,5/10

Efter inköp av öl och sedan promenad till hotellet för att checka in och lämna av ölen så gick jag och åt på Kebabish. Efter maten blev det en session till på Warpigs.


Warpigs Big Black Bicycle 6,3%
En riktigt bra svart IPA. Jag är väldigt svag för stilen om de som här lyckas hålla de svarta smakerna i bakgrunden och imte låter de ta över. Grape, tallbarr, citrus och choklad och rostad malt. 8,5/10

Warpigs Slime Time 7,2%
IPA. Grymt bra IPA. Grapefrukt, karamell, tropiska frukter och en bra beska. 8,5/10

Tillbaka till fermentoren nu för en till öl från Block 15.


Block 15 Sticky Hands IPA - The Hop Experience Ale 8,1%
Det här var en riktigt bra IPA med gräs, grape, frukt och en stor beska. 8/10


Ett besök på Mikkeller Bar stod på schemat nu.


18th Street Foreman 6,5%
Porter. Mörka bär och ett stråk av syrlig frukt. Väldigt intressant. Sedan kommer mjuka chokladtoner tillsammans med rostad malt. 7/10


Funky Buddha Muy Bonita 8,8%
Väldigt söt och en del kokos hittade jag. Kanel, lite choklad, kex och marshmallows. 6/10


Eftersom jag bodde på andra sidan Huvudbangården så blev det ett sista stopp på Taphouse innan läggdags.


Ebeltoft Belgian IPA 7%
Inget för mig även fast jag brukar gilla Belgiska IPA. Men denna var mer belgo än IPA. Kryddor, jäst och en aning fruktighet. 5/10

Aarhus Temptation 11%
Rätt ok imperial stout med kaffe, choklad, mörk frukt och rostad malt som avslutning. 6,5/10


Randers Gasolin 11%
Det här var en bättre imperial stout med en del saltlakrits, hårt rostad malt och kaffe samt choklad. 7,5/10

Bra avslutning på en grym dag i köpenhamn. Nu var det dags att lägga sig. Dagen efter skulle tåget tas till Helsngör och sedan färjan till Helsingborg för att vara med på båda dagarna på Brewskival. Skrivit om den festivalen här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar