lördag 3 januari 2009

Longfellow Winter Ale

Bryggeri: Shipyard Brewing Co
Typ: Ale
Land: USA
Volymprocent: 5,9%
Format: Flaska 650ml
Pris: 35,80kr
Intogs: 2/1 18.00 i Kungsängen

Dags för en 6 flaskors provning igen. Denna fredag började vi med en Winter Ale från ett litet amerikanskt bryggeri. Den var mörk brun till färgen och hade ett skum som försvann ganska fort men lämnade ett litet vitt lock kvar. Doften var ganska svag med lite malt och humle. När jag tog första klunken tyckte jag att jag kände massor med humle. Men när jag sedan smakade igen så kunde jag inte känna samma sak. Utan sedan var det mest malten som utmärkte sig. Den hade en bra beska i eftersmaken med lite lätta kaffetoner och rostad malt. Den var ganska lätt och kolyrlig i munnen och lite för tunn i eftersmaken tyckte jag. Trots allt en bra start på kvällen med en ganska lättdrucken öl. Tycker kanske att den var lite för dyr mot vad man får men såg nu att bolaget rear ut den för 28,60 och det är prisvärt för en så stor öl. Den får 5,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar