söndag 5 april 2009

La Trappe Tripel

Bryggeri: De Koningshoeven (Bavaria - Netherlands)
Typ: Abbey Tripel
Land: Holland
Volymprocent: 8%
Format: Flaska 330ml
Pris: 19,90
Intogs: 5/4 12.30 i Kungsängen

Idag är det en stor dag. Nämligen allsvensk premiär för mitt AIK. Fem månaders lång väntan är över. Tänkte ta en trappistöl innan man ska iväg till Råsunda. Den är ljusbrun med lite orange i sig. Doften är ganska svag men jag kan känna lite malt, jäst, aprikos och frukt. Smaken är karamellig, jäst, söt banan och aprikos. Ganska lätt i kroppen och en del kolsyra. Eftersmaken är väldigt bitter och lite syrlig. Syrligheten håller i sig väligt länge. Tycker att det var en bra trappist men den konstiga syrligheten i eftersmaken stör lite. Finns mycket bättre trappister än den här. 6/10

4 kommentarer:

  1. Den här har jag i öl-förrådet. Har även en dubbel och väntar på att få mina quadruplar som jag specialbeställt genom systemet. Tänkte köra en La Trappe provning om några veckor.

    SvaraRadera
  2. Har du privatimporterat quadruplarna? Hittar dem inte i beställningssortimentet. Tyckte tripeln bara var ok, men låter kul att prova alla mot varandra.

    SvaraRadera
  3. Ajdå missade att svara på denna. Ja, vi privatimporterade ett par lådor för ett tag sedan. Lite osäker på hur det fungerar eftersom det var farsan som fixade allt. Jag har fortfarande ett par flaskor kvar om du är intresserad. Har än då lite dåligt med plats i ölförrådet ;)

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera