fredag 2 oktober 2009

Southern Tier Un*Earthly


Bryggeri: Southern Tier Brewing Company
Typ: Imperial/Double IPA
Land: USA
Volymprocent: 11%
Format: Flaska 650ml
Pris: 108kr
Intogs: 25/9 14.00 i Kungsängen

Dags att prova ett mitt-i-månaden släpp från september. Denna ska bli extra rolig att prova eftersom jag precis kom över den ekade varianten som var helt suverän. Hmm, om man först skulle nämna det jag märkt och andra bloggare antytt om att Southern Tier öl har fått en del negativ kritik så vill jag säga att de jag har provat så har de varit bra. Shipyard har fått liknande kritik med skillnad att de har varit värda den.

Hällde upp en guldfärgad öl med ett stort gräddigt skum som var lätt beige aktigt. I aromen hittade jag massor av tropisk frukt, vanilj, persika och marmelad.

Smaken var av apelsin, citrus, grape, kåda, söt malt, te, vanilj och lite torr. Lång besk eftersmak och fruktig. Len i munnen och avslutar lite torr. Väldigt bra öl även fast den ekade var bättre. 8,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar