fredag 6 september 2013

Öl i Phuket

Besökte min bror och mina föräldrar nere i Phuket i vintras. De bor i Chalong som ligger en liten bit ifrån Kata Beach. Öl utbudet i Phuket är inte så bra alls. De flesta pubar har bara Chang och Singha. Några har även Leo. Har hittat en affär som hade lite öl från Belgien och Tyskland. Provade några av dem.

Krombacher Weizen 5,3%

Svag arom av vete, banan, bröd och hö. Smaken är mild och len med banan, hö, jord och bröd. Medelmåttig hefe weizen. 5/10

Leffe Radieuse 8,5%

Svag arom av banan, jäst och russin. Smaken är rätt söt med en massa karameller. Jäst, tuggummi, melass och lite mörk frukt. Riktigt gott. 7,5/10

Leffe Vieille Cuvee 8,2%

Aromen är lite fruktig med jäst. Smaken är kakor, jäst, karamell, fudge, marsipan och jord. Också denna väldigt god. 7,5/10

Flensburger Gold 4,8%

Inte nåt vidare bra öl alls. Hö, bröd, källare, metall och söt malt. 3,5/10

Birra Morena Puro Malto 5,2%

Brödig med gammalt hö och söt majs samt kokta grönsaker. Usch. Riktigt illa öl. 2/10

Cheers X-tra 6,5%

Även denna var riktigt usel. Söt med sprit, kemiskt och grönsaker. 2/10

Asahi Super Dry 5%

Ganska frisk och ren i smaken. Torr med en lätt beska. Lättdrucken och drickbar öl. 4/10

Det var allt jag fick tag på i ölväg denna gång. Hade som tur var med mig ett par modus och nån Stone Russian Imperial Stout. De var ett välkommet avbrott till all Chang som jag ändå tyckte va drickbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar