tisdag 3 juni 2014

CBC del I

Då var det dags för årets CBC igen. Den absolut bästa festival jag varit på. Nu var det dags för tredje årets besök. Detta år åkte vi ner redan med 13 planet från Arlanda på onsdagen. Jag och Johan kom till köpenhamn runt 15 och begav oss direkt till Fermentoren för ett par öl. Här hade vi det riktigt bra ett par timmar. Sol och prova igenom massa öl.
Flying Couoch Dude 5,5%
Snäll och bra apa. Gräs, ananas och lite persika. 6,5/10

Aecht Schlenkerla Fastenbier 5,5%
Härligt rökig öl med kött och chark och karamell. Inte så söt som vissa andra öl från dem. Lite mineraler och en låg bitterhet anas under all rökig härlighet. Underbar öl. 8,5/10

Siren Soundwave 5,6%
Nja, inte så imponerad. Citrus, apelsin, grape och lime. För söt och tunn för mig. 5,5/10
Stronzo South Hill Stout 6,8%
Rejält bränd stout med lakrits och kaffe. Väldigt torr och riktigt gott. 7,5/10

Nu var det dags att gå och checka in på Omena och slippa släpa runt på väskan. Efter det så drog vi direkt till Ölbutikken för att kolla in vad de hade. Tyvärr var det en riktig besvikelse. Jag brukar handla alla mina öl där när jag är i köpenhamn men nu hade de ganska tomt i kylarna och det som fanns var inte så intressant alls. Blev att dela på drink-in iallafall innan vi fortsatta till Mikkeller Bar.

Two Roads Honeyspot Road White IPA 6%
Lite söt med en aning örter, bröd och gräs. Ganska torr  öl och inte speciellt god. 5/10
Naparbier / Lervig Grønne Straff 7%
Nej usch. Massa smörkola och söt fruktighet. 3/10
Nu var det dags att bege sig till Mikkeller Bar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar