måndag 22 december 2008

Midvinternattens mörker

Bryggeri: Sigtuna Brygghus
Typ: Julöl
Land: Sverige
Volymprocent: 6,2%
Format: Flaska 500ml
Pris: 29,50kr
Intogs: 20/12 22.43 i Kungsängen

Och så var det dags för kvällens sista öl. Den var svart som natten i färgen med väldigt mycket skum som var ganska varaktigt också. När jag skulle sniffa på ölen så ryggade jag tillbaka av vad jag kände. Den luktade sådan där grå julkorv man fick i skolan. Den luktade inte alls gott. Inte blev det så mycket bättre heller när det var dags att smaka på den. Den smakade julkryddor, humle och pomerans. I eftersmaken kom den där julkorven igen. Detta var inte en öl i min smak. 2/10

Humm... Jag är inte helt överäns med Fajanen angående denna öl...Jag råkade ha en i kylen som jag tog fram till julmaten... Skummet är inget att orda om det är ett vackert varaktigt skum, ölen är nästan helt svart, rödaktig om man håller upp den mot ljuset...
Jag tycker att detta är ett öl som gör sig ypperligt till julmaten, smaken är nästan uteslutande humle, med en hint av nejlika
Jag ger detta öl 6,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar