onsdag 10 december 2008

Verdi Imperial Stout

Bryggeri: Birrificio Del Ducatio
Typ: Imperial Stout
Land: Italien
Volymprocent: 8,2%
Format: Flaska 330ml
Pris: 50kr
Intogs: 7/12 15.50 i Kungsängen

Nu kommer vi till en oväntad höjdare. En Italiensk Imperial Stout som överraskade rejält. Den var härligt tjockflytande svart med ett gräddigt nougatfärgat skum. När jag luktade på den så kände jag inte speciellt mycket. Doften var ganska tunn. Därför blev jag väldigt överraskad när jag smakade på den. Den exploderade i en massa olika smaker. Först kände man kaffe, nougat, nöt och bränd rök. Den var väldigt fyllig i munnen nästan lite oljig. Eftersmaken var härligt lång med kaffe, mörk choklad och precis på slutet så kom något eldigt som bet till rejält. Kunde inte riktigt placera det men läste senare att den är kryddad med chili. Den här kan rekomenderas och får 8,5/10

Måste få lägga til att detta öl är något av de mest fulländade öl jag någonsin smakat...Jöns ger det 9,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar