lördag 28 mars 2009

Easter Booster


Bryggeri: Sigtuna Brygghus
Typ: Belgian Ale
Land: Sverige
Volymprocent: 7%
Format: Flaska 500ml
Pris: 29,90
Intogs: 28/3 17.30 i Kungsängen

Hemma igen efter ett trevligt besök hos Jöns. Sugen på mera öl. Så jag bestämmer mig för att ta min sista påsköl inhandlat i veckan. Ölen är från Sigtuna och jag har redan smakat en annan påsköl därifrån. Deras Påsk Alt var väldigt bra.
Nu till den här ölen som är ljusbrun med ett nästan obefintligt skum. Doftar jäst, disktrasa och lite kryddor. Inte så lovande faktiskt. Blir lite misstänksam. När jag sedan tar första klunken tycker jag att det smakar lite unket och kryddor. Efter andra klunken sätter sig smakerna lite mer till rätta. Fruktigt, kryddor, koriander och jäst. Lång i eftersmaken med kryddor och beska.
Nej, den här tyckte jag inte så mycket om. Den var lite tunn i smaken och i kroppen. 5/10
Blir inget mer köp av den här men Påsk Alt ska jag köpa ett gäng av.

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte den här kändes mer amerikanskt inspirerad än belgo. Vad tyckte du/ni?

    SvaraRadera
  2. Nja, jag vet inte. Tyckte nog att den var lite mer åt belgo ändå.

    SvaraRadera