lördag 28 mars 2009

Flying Dog Tire Bite Golden Ale


Bryggeri: Flying Dog
Typ: Kölsch
Land: USA
Volymprocent: 5%
Format: Flaska 355ml
Pris: 12,60
Intogs: 28/3 15.00 i Kallhäll
Dags för en amerikanare från Flying Dog som gör en hel del god öl. Det här är en kölsch liknande Golden Ale. Häller upp en ljus guldgul öl med ett litet skum. Ganska tråkig doft av svag malt, humle och blommor. Smakar friskt, blommigt och bröd. Kort eftersmak. Blir en ganska kort recension av den här ölen och det beror på att det inte finns så mycket att säga om den. Den var inget speciellt. Intetsägande men kanske ok en varm sommardag. 5/10

4 kommentarer:

  1. Hej,
    Var har du fått tag på flygande hunden för dom pengarna. Privatimport? Det mest prisvärda stället är Sorbon på Brommaplan tycker jag. De har hela sortimentet från hunden, men det visste du säkert. Skön blogg, keep up the good work.

    SvaraRadera
  2. Hej Johan. Flaskan är köpt i USA. Jag var där i januari. Sorbon känner jag till men har ännu inte varit där. Kommer definitivt att besöka dem inom en snar framtid.

    SvaraRadera
  3. Vad är det för stor, grå varg man ser i bakgrunden på bilden? :)

    De öl jag druckit från Flying Dog har varit stabila, tyvärr har jag inte testat ölet som ni provade.

    SvaraRadera
  4. Det är Jöns stora best som råkade fastna på bilden. Med tanke på ölet så passade han in.

    Jag gillar också Flying Dog och Tire Bite var väl ok men nog den tråkigaste jag provat därifrån.

    SvaraRadera