lördag 3 april 2010

Bear Republic Racer X i New York

Bear Republic Racer X

Bryggeri: Bear Republic Brewing Company
Typ: Imperial/Double IPA
Land: USA
Volymprocent: 9%
Format: Smakprov ca 13cl
Intogs: 2/4 på Rattle N Hum

Den var klar kopparfärgad. Aromen var väldigt fruktig med lite tropiska toner. Apelsin och citrus.

I smaken kände jag lite vanilj, söt malt, persika, mango och kåda. En rejäl humle beska kändes också. En riktigt bra öl men den nådde inte den riktiga toppen. Lite för enformig beska. 7,5/10

Mer recensioner när jag orkar och hinner. Provade sex olika öl från Bear Republic.

3 kommentarer:

  1. Trodde de skärpt reglerna för inresa i U S and A. Att de släppte in dig. Ja ja, jag e inte ett dugg bitter. Grattis förresten

    SvaraRadera
  2. Kul med USA. Just nu befinner sig fem personer som jag känner på olika sätt i just NYC, ett jäkla rännande. :)

    SvaraRadera
  3. Tack Johan. Jodå in kom jag iallafall. Jag börjar förstå varför alla vill åka hit.

    SvaraRadera