måndag 5 april 2010

Founders Kentucky Breakfast Stout


Bryggeri: Founders Brewing Company
Typ: Imperial Stout
Land: USA
Volymprocent: 11,2%
Format: Flaska 355ml
Intogs: 3/4 på Rattle N Hum

Hade hört att denna öl skulle komma till NYC precis lagom att jag skulle besöka staden. Forumet på Ratebber gick varmt angående ölet. Själv provade jag att köpa den vid ett par tillfällen men till sist hittade jag den på en pub.

Aromen var grym. Så mycket bourbon var jag inte beredd på. Kände också choklad, kaffe och vanilj. Inte så fyllig som jag hade räknat med. Smaken var liknande med en hel del bourbon. Chokladen kämpar för att komma till tals. Gillar man fatlagrat så gillar man denna öl. Fasen vad mycket bourbon det var. Vanilj och ek fanns det också samt hårt rostad malt. En helt suverän öl. 9,5/10

1 kommentar:

  1. Jag vill också smaka Founders KBS, hålla tummama för juni att Rattle N Hum har en flaska då, om dem har kvar Cappuccino eller Gnarlywine från Lagunitas måste du provar dem

    SvaraRadera