torsdag 30 oktober 2014

SBWF 2014 del III

Kvar hos Brewery International blev det två öl till.


Svaneke Le Zèbre Saison 4,8%
Inte en bra öl. Förstår mig inte riktigt på den. Bara en massa bröd och jäst. 4/10

Buxton Jaw Gate 5,6%
En ok APA med frukt och lite tvålighet. 6,5/10

En riktigt kul liten monter med en massa rolig annorlunda öl hittade jag hos Constant Companion. Väldigt trevligt. Och dit återkom jag flera gånger under de tre dagarna jag besökte mässan första helgen.


Blaugies / Hill Farmstead La Vermontoise 6%
Tyvärr lite plastiga toner i denna. Citrus, gräs och jord. 6,5/10


Menaresta San Dalmazzo 5,2%
En ok blond ale med lite citrus och hö. Beskt och torrt avslut. 6/10


Menaresta 2 di Picche 6,8%
Mörk och härlig svart IPA. Frukt och choklad och lite bitter. 6,5/10


Black Barrels Vedova Nera 6,2%
Oj, vad gott. Vinöst och syrligt. 9/10

Black Barrels Nut-The Irish Jinn 7%
Syrligt, trä och frukt. 8/10

Det fanns många brittiska bryggerier på plats detta år och jag testade några hos New Brews


Hardknott Infra Red 6,5%
Karamellig med söt frukt. 7/10


Hardknott Code Black 5,6%
En svart IPA med bra beska och en lagom rostad ton. 6,5/10


Wadworth The Bishop’s Tipple (Bottle) 5,5%
Brödig och inte alls så rolig. 4/10


Titanic Captain Smiths 5,2%
Usch, den här va smörig. 3,5/10


Titanic Stout 4,5%
Bränd och lite rökig. Mjuk och bra stout. 6,5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar