tisdag 24 november 2015

Öl i Berlin del IX


Lemke 030 Berlin Pale Ale 5%
Fin humlig med citrus och en snäll beska. Bra tysk APA. Imponerad av detta bryggeri. Genomgående bra öl av de jag provade. 7,5/10

Lemke Imperial Stout 11%
Lite klen i kroppen för en imp stout. Aning bär, choklad, kaffe och rostad malt samt ek. 6/10

Beli Saazer Schwarzbier
Lite söt med mörk limpa. Ok bara. 5,5/10

Nu var det dags att bege mig tillbaka till hotellet och hämta väskan och ta mig till flygplatsen. Det var tur att jag var ute i god tid för det var inte fullt så enkelt att ta sig till flygplatsen som jag trodde. Tog samma väg som från flygplatsen men det visade sig att det tåget gick inte. Var tvungen att ta en tunnelbana istället som dessutom var inställd efter en hållplats. Nåja efter en del krångel hittade jag rätt och kom i tid till flyget.

En härlig tid i Berlin var nu slut. Jag var väldigt nöjd med festivalen och den kan rekomenderas. Här kommer lite matbilder från festivalen. Se och lär SBWF! Märk kungen av Bratwurst på slutet.Han hade det rejält svettigt i värmen med den utstyrseln.














1 kommentar:

  1. Japp Lemke är schysst.
    All den där festivalmaten fer inte fel ut.

    SvaraRadera