torsdag 17 mars 2016

Pubrunda

Dags för en liten pubrunda igen. Denna gång började jag på Omnipollo.


De Molen Zomerhop (2012 -) 6,8%
Tuggummi, krusbär, gräs och tall. Något tunn men helt ok. 6,5/10


Omnipollo Astral Fresh Keg IPA - Citra/Nelson 6,9%
Batch 5. Mjuk skön humle med citrus, gräs, krusbär och karamell. Gräddig och riktigt god. 8/10

Nu begav jag mig till OT där det bara blev en öl.



Beer Studio Passionista 5,5%
Aning passionsfrukt och persika. Inte så lik en saison kanske. Väldigt mousserande. Annars frisk och ok. 6/10


Gick till Akkurat för att få en dos suröl. Och tusan vad gott det är. Blev en kriek från Cantillon och sedan vidare till Brewdog Bar Kungsholmen innan det var dags för tåget hem. Blev en flight här.


Brew By Numbers 11/06 Session IPA - Simcoe 4,6%
Grymt bra session IPA. Så ren och frisk med en massa persikor. 8,5/10

Summer Wine Ninja Bread Man 8,5%
Nej den här fungerade inte för mig alls. Ingefära och choklad. Nej. 4/10

Sierra Nevada Beer Camp 136: Jimmy’s Black Box 7,5%
Mörk limpa, choklad och sot. Väl dold abv. 6/10

Beavertown St Clements Phantom 4,5%
Mycket lime. Nja, inte min favoritstil. 5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar