tisdag 3 januari 2017

Öl från Oklahoma

Min son var i USA för ett tag sedan. Rättare sagt besökte han ett ställe nära Oklahoma City. Kollade upp det på Ratebeer och bad honom köpa med sig några flaskor till mig om han kunde. Och det kunde han. Han hade plats över för öl till mig. Jippi. Samlar de som han köpte åt mig i detta inlägg.


Hanson Brothers Inland Porter 6,5%
Den här var väldigt väldigt skummig. Tror inte att den ska vara på det sättet. Smaken var väl ändå rätt ok med en del rostad malt och choklad. Men munkänslan blev alldeles för mousserande med alla bubblor. 6,5/10


Dead Armadillo Hoppy Ending Imperial IPA 8,5%
Söta karameller, gräs, apelsin och grapefrukt. Lagom beska. Rätt enkel DIPA men rätt god. 7/10


Anthem Bourbon Barrel Golden One 8,9%
En belgisk stark golden ale lagrad på bourbon fat. Fruktigare än jag trodde och även fast det är mycket bourbon i smaken så funkar det bra ihop med jäst och fruktigheten. Bra öl. 7,5/10


Dead Armadillo Morning Bender Coffee Oatmeal Stout 5,82%
Den här var riktigt god. En hel del kaffe och choklad och mjuka havre toner. Lagom bränd och lagom söt. Tjock munkänsla. 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar