lördag 8 september 2012

SF Beer Week del XI





Denna dag begav vi oss ner till Pir33 tror jag det var. Därifrån skulle vi ta färjan till Alcatraz. Biljetter hade vi som tur var bokat redan långt före. Och det var tur eftersom det är fullbokat nästan jämt en bra stund i förväg. Vi gick en audiotour som var riktigt intressant och bra. Mycket bättre än jag trodde på förhand och ett måste om man besöker San Francisco tycker jag. Efter besöket begav vi oss mot CityBeer för lite öl. Jag skulle komplettera lite inköp och så passade vi på att prova lite fatöl.


Stillwater Premium 4,5%
God blond ale som har en del brett som passar helt perfekt till denna öl. Torr och frisk, lite lätt kryddad med jästsmak. Bra öl. 6,5/10

Lost Abbey Sinners Ale 2010 8%
Denna öl är en blend av tre olika fat. En suröl med Cabarnet Franc druvor. Ett Brandy Angel Share fat och Rödvins Fransk Eklagrad Goft of Magi. Fantastiskt bra öl. Syrligt, trä, frukt, vinöst med röda druvor och karamell samt vanilj. Så bra öl. 9/10

Stillwater Barrel Aged Series - Folklore (Red Wine) 8,4%
Bränd aning ek och knappt någon rödvinssmak alls. Salmiak och mörk choklad. Väldigt bra öl men hade väntat mig lite mer av denna. 8/10

Alpine Beer Company McIlhenneys Irish Red 6%
Massor av smörkola, maltigt söt, karamell och knäck. Njae för sötsliskig för mig. 5/10

Nu var det dags för kvällseventet som denna kväll var en liten minimässa med lokala bryggerier på bryggeripuben Beach Chalet. Puben låg en bra bit bort vid havet. Efter en lång spårvagnsresa och en bra promenad så var vi framme. Jag började med två öl från 21st Amendment.

21st Amendment Bitter American 4,4%
Härlig arom med tropisk färsk tropisk arom. Ganska lätt kropp men med en fin maltig grund och massa fruktig humle. Riktigt bra session öl. 7,5/10

21st Amendment Fireside Chat
Knäck, karamell och maltig. En del kryddor men de passar bra i bakgrunden. En aning mörk frukt finns där också. God öl. 7,5/10

Speakeasy Massacre Imperial Dark Wheat 9%
Nog min första Imperial Black Wheat jag provar. Rejält rostad öl men har också mjuka chokladtoner. Känner inte av vetet alls i smaken. Väldigt god och bra öl som jag tog flera glas av. 8/10

Magnolia Blue Bell Bitter 4,8%
Bitter öl med lite blommig humle. Kola, nötter och karameller. Väldigt brittisk i stilen. 5,5/10

Nu blev det en korv innan vi fortsatte med ett par öl till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar