lördag 8 september 2012

SF BeerWeek del XIII

Denna morgon låg jag kvar en stund och drog mig på hotellet lite extra medans Jonas drog till Magnolia där de hade ett frukost event. När jag väl kom dit så sken solen och jag tog en öl på uteserveringen innan vi gick vidare.


Magnolia Promised Land Imperial IPA 10,9%
Stark början på dagen med en DIPA på över 10%. En stor fruktig smak med fin karamellbas. Söt lite besk öl som var mjuk i munnen. Gott. 7,5/10

Nu vandrade vi nedåt backen mot Toronado där Barley Wine festivalen pågick. Men det var nåt sjukt med folk där så vi gick in på grannpuben NocNOc istället där det blev en flight med öl från New Belgium.

New Belgium Lips of Faith - Prickly Passion Saison 8,5%
Denna provade jag för några dagar sedan och tyckte den va sådär men idag föll den mig mera i smaken. Fruktig och kryddig Saison. 7/10

New Belgium Lips of Faith - Biere de Mars 6,2%
Torr öl med nån konstig fruktsmak har jag skrivit. Ser sedan att det är citronverbena i den. Lite karamell och lätt kryddighet också. Medioker öl som var lite för smaklös. 5/10

New Belgium Lips of Faith - Cocoa Mole 9%
Lite udda öl som är brygd med kakao, ancho, guajillo och chipotle peppar. Mycket kakao i smaken som gör den väldigt torr. Aning hetta känns också. Tyckte inte om denna öl alls. 4/10

New Belgium Lips of Faith - Super Cru 10%
Fruktig med citrus, grape och apelsin. Aning het alkohol lyser igenoom också. 7/10

Nu tog vi den vanliga spårvagnen till 21st Amendment där pizza och öl intogs. Pizzan va jättegod men lite udda med färsk avokado på. Ölet till edn blev en 21st Amendment Brew Free or Die IPA 7% som var en bra fruktig IPA på burk. Blommor, periska, citrus och aning sötma. Bra beska och ok öl. 6/10

Efter det ganska korta besöket så gick vi till hotellet för en kort vilopaus. På kvällen var det dags för ett event igen. Denna gång gång (Not so) Strong Beer festival på puben Church Key. Väldigt liten pub och ganska tom. Vi satte oss vid baren och började rensa det som fanns.

Grand Teton Sweetgrass APA 6%
En ok APA med gräs, frukt, söt karamell, tall och lite te. 5/10

Bison Organic Chocolate Stout 6,1%
Rostad bröd, lite tunn chokladsmak med en aning metall på slutet. Medelbra öl. 5,5/10

Uinta Organic Wyld 4%
Aprikos i aromen på denna öl men i smaken hittar jag ingen aprikos. Ganska tunn öl i smaken med lite nypon och te. 5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar