lördag 8 september 2012

SF Beer Week del XV

Denna dag tog jag det väldigt lugnt på förmiddagen på rummet medans Jonas var på hembrygdsfestival som tydligen var väldigt bra. Jag hade helt enkelt ingen ork till det utan siktade in mig på eftermiddags/kvälls eventet istället. Som hette Celebrator och räknas som San Francisco Beer Weeks avslutningsfest. Den hölls på österrikiska Trumers amerikanska filialbryggeri ute i Berkeley. Det blev BART dit ut.Riktigt trevlig festival där gratis buss till och från BART samt mat och öl ingick i priset. Så det var bara att hugga in när vi väl kom in. Maten var väl sådär. Det var en pulledpork hamburgare. Ok men inget mer. Ölen däremot fanns det många bra av. Provade så mycket jag bara orkade med innan bussen skulle gå tillbaka. Rymlig lokal och ganska mycket folk men det blev aldrig jättetrångt nånstans. Mest kö var det vid Russian River ståndet såklart. Nedan öl provades.


BridgePort Kingpin Double Red Ale 7,5%
En söt karamellig öl med toffee och lätt citrushumle i avslutningen. Ok öl. 6/10

Moylans Hell Export Lager 5,3%
Inte min typ av öl alls. Riktigt tråkig med mycket bröd och lite blommig humle. 4/10

Moonlight Death and Taxes 5%
En svart lager. Den här var bra. Torr och rostad maltig. Lite nötter och kakor. 6/10

Lagunitas Wilco Tango Foxtrot (WTF) Ale 7,83%
Rolig ordlek med namnet. En brown ale som verkligen överraskar med en stor tropisk fruktighet. Mango, söt karamell och en liten beska. Underbar öl 8,5/10

Pacific Coast Holiday XXII Imperial Blue 9%
Mycket maltig med knäck och söt karamell. En del beska finns också tillsammans med lite kryddor. God öl. 7/10

Moylans Hop Craic XXXXIPA 10,4%
Så riktigt besk med ett rejält humlebett. Citrusskal, tall, kotte och grapefrukt. Härlig öl på gränsen till för besk och obalanserad. 8,5/10

Auburn Alehouse Placer Porter 5%
En len och mjuk öl med rostad malt, choklad och mörkt bittert kaffe. 7/10

Six Rivers Raspberry Lambic 7%
En lambic var man ju bara tvungen att prova. Tyvärr var den inte så bra som jag hade hoppats. Visst bröt den av väldigt mycket mot allt annat jag redan hade provat men den var alldeles för söt och hallonen smakade lite för mycket konstgjort. Men helt ok. 5,5/10

Black Diamond Rampage Imperial IPA 9,5%
En riktigt bra DIPA. En av de bästa öl jag provade på mässan. Citrus, karamell, gräs och tall. Beskan var väl integrerad i all frukt. Torr lite kryddig avslutning. Så bra. 9/10

Passade också förståss på att prova Pliny the Elder igen och den var lika fantastisk som förra gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar