söndag 3 maj 2009

Wells Banana Bread Beer


Bryggeri: Wells & Youngs
Typ: English Strong Ale
Land: England
Volymprocent: 5,2%
Format: Flaska 500ml
Pris: 22,90
Intogs: 2/5 18,15 i Kungsängen

Bestämde oss för att prova bananölen som vi haft ett tag. Förväntningen var väldigt låg. Den var fint guldbrun och såg ganska god ut. Men när jag för näsan till glaset så känner jag en ganska söt äcklig doft av banan. Smaken är inte bättre. Söt banangodis. Ölens malt och humle ligger där bakom men är inte heller så bra. Tillsammmans tycker jag att det är katastrof dåligt. Efter två till tre klunkar hade jag fått nog och hällde över det som var kvar i Jöns glas. Han tyckte att det gick att dricka upp iallafall. Nä den här var till och med sämre än jag trodde. 1/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar