onsdag 6 februari 2013

Monks Café Bröderna Anderssons Brutala Super Saison Oak Edition


Bryggeri: Monks Café Stockholm
Typ: Belgian Strong Ale
Land: Sverige
Volymprocent: 16,1%
Format: Flaska 250ml
Intogs: 1/12 på Monks Wallingatan

Efter ett par underliga turer så lyckades jag till sist få prova denna öl. Historien började med att jag köpte en
flaska från systembolaget när den släpptes där. När jag skulle prova den så visade det sig att jag hade fått en flaska av deras Russian Imperial Porter istället. Tänkte reklamera men det fanns inga fler flaskor av deras Saison.

Jag skrev då till Monks och klagade. Fick som svar att jag kunde komma till deras restaurang på Wallingatan och få en flaska av dem där. Riktigt bra gest av dem tycker jag. Jag åkte dit och fick prova en öl som var riktigt bra. Söt, kryddig, torkade aprikoser, karamell och en aning spritighet. Riktigt god öl. 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar